FÖRENINGEN

HISTORIA

Namnet Offroaders Häggum har funnits sedan 1977 då några Jeep-entusiaster började åka runt på träffar, men intresset bland dessa svalnade efter några år och aktiviteterna stannade upp.

Hösten 1992 träffades ett antal personer för att se om intresset fanns för att starta upp klubben på nytt. Våren 1993 startade Offroaders Häggum som en ideell förening och 1994 blev klubben ansluten till Svenska Bilsportsförbundet. Idag består föreningen av ett 30-tal medlemmar som alla har ett gemensamt intresse JEEPAR (terrängfordon)!

Varje år arrangerar klubben ett antal körningar för klubbmedlemmarna. Körningarna körs till stor del på området vid klubblokalen, Men även på andra områden när tillfälle till detta ges.

Utöver de egna körningarna samordnar vi besök på andra träffar och motorevenemang.

TRÄFFILOSOFI

Formatet på den klassiska Hägguma-träffen är en klassiker och ett recept på en riktigt fin offroad-helg. Träffen arrangeras traditionsenligt första helgen i Augusti. (Exakta datum meddelas alltid i förväg på hemsida och sociala medier.)

Föreningens mål är att erbjuda så mycket körning som möjligt för pengarna. I priset för helgen ingår camping på verket, kvällskörning på fredagen (kolonnkörning med en del mer krävande terräng för de som vill), frikörning med tipsrunda på kråkberget under lördagen samt safari-slinga över klagstorps övningsfält på söndagen.

Parkering för publik och transport och följefordon är alltid gratis.

På det här sättet hoppas vi kunna främja vår hobby, ge så många som möjligt chansen att delta samt erbjuda körning i varierad terräng.

HJÄLP OSS ATT VÄXA, BLI MEDLEM!

Som medlem har du möjligheten att påverka verksamheten och bidra till klubben.
Medlemmar har gratis inträde på klubbens körningar och vi anordnar utöver dessa även en del mindre, klubbinterna aktiviteter. Medlemsavgiften är låg och T-shirt ingår 😉

För att bli medlem, kontakta någon i styrelsen eller dyk upp på årsmötet.